fredag 28 juni 2013

Veckans pärla.

Fredagen är här igen och vad skulle då passa bättre än inrapporterade brottstycken ur den vanliga daglönarens jämnmodiga och understundom ganska taffliga tillvaro?
Jag bereder kabinettets scen till förmån för alla de estradörer som söker dämpa den uppdämda ångest, och den paranoia, som formligen pyser ur dess håliga och maskätna själar efter att under veckan ha tvingats gå i det kapitalistiska patriarkatets ledband.
Sjung ut!
Sjung ut om vanmakten och den blomstrande galenskapen, sjung ut om undfallenhet, förnuftets förfall och den mänskliga ynkedom som så prunkande pryder det moderna samhällets marmorpiedestaler.
Eller...
Sjung ut om livets prakt och skapelsens oändliga härlighet, om storheten och stoltheten i de handlingar som utgör och färgar den personligt egna lilla fliken av det söndertatuerade hudstycke som vi känner som vardagen. Sjung ut om längtan efter bacchi nektar och vari lockelsen efter dess mjuka famn ligger.

Att bemästra scenen är inget för den av blygt blod, men för den som trotsar dess auktoritet kommer strålkastaren att förbli tänd tills ridån går ned. Inga skuggor kommer heller att falla över de tappra eller dumdristiga som väljer att ta scenen i besittning, ty från kabinettets estrad faller skuggorna ut över publiken och inte det omvända.

Sjung ut. - Och kom ihåg att mitt kabinett har högt i tak...

Som avslutning vill jag ta tillfället i akt och informera om att jag för egen del kommer att inleda fredagens afton med ett eller ett par glas Prosecco, efter det hoppas jag att vi blir två eller tre på en tulo...

24 kommentarer:

  1. Fredagen avslutas med några Newcasle Brown Ale. Har även för avsikt att smutta på lite Highland Park. Vill även ta tillfället i akt att gratulera till Tontons återuppståndelse underbart att lite voodoo kan göra skillnad.

    SvaraRadera
  2. Philip dricker fläderkok och fruktsoda, årets kok!

    ///Philip

    SvaraRadera
  3. Här är det fest, "tjejträff". Själv har jag dragit mig tillbaka med ett gäng Bedarö Bitter.

    SvaraRadera
  4. "Tulo den lille halsläkaren". Finns dom ännu? Vilket storstilat tema för en stilla fest i slutet sällskap. Acke

    SvaraRadera
  5. jag tycker du dricker för mycket....

    SvaraRadera
  6. Jag kan nog hålla med Holmen. Fast då kastar jag sten i glashus. Ska vi utmana varandra på en nykter månad?

    SvaraRadera
  7. Nykter månad...
    Kvällskurs i irationellt beteende v31. 5900kr

    Kan det va nåt ?

    Skål mina herrar !

    SvaraRadera
  8. Min mage är ju uppsvullen av all Lapin. Kan ju inte vara nyttigt, men vad ska man dricka? Fiskarna knullar ju i vattnet.

    SvaraRadera
  9. Hahahaha....Nykter månad ! Inget för Lester Boré.

    SvaraRadera
  10. Nykter månad, varför det?
    Är Stellan full nu eller är det en nykter idé?
    Låter lika irrationellt som "nykter alkoholist".

    SvaraRadera
  11. Vafalls!?
    Vad är det för taktlöst prat om att dryckenskapen skulle vara överdådig?
    Att jag, när andan faller på, understundom åtnjuter en måttlig mängd av nådens drycker är inget som bör ligga till grund för någon som helst oro.
    OM er eventuella, och i så fall mycket beaktansvärda, oro ändå skulle gjuta olust i edra hjärtan så kan jag, oblygt och med Gud som vittne, deklarera att andelen nu levande människor som trakterar bacchi nektar med samma grace och finess som undertecknad är räknade på dom ena handens fingrar.

    Gällande en på förhand tidsbestämd period av nykterdans så ber jag att få avböja, då dess andemening, per definition, insinuerar subjektets oroliga och tvehågsna tankar kring den egna konsumtionen.
    Då jag är bergfast i min övertygelse om alkoholens nyttoeffekter skulle ett sådant tilltag bespotta stora delar av min egna och andra stora konstnärers hela existens.

    Den aura av omtänksamhet som omhuldar kommentarerna skänker mig, trots detta, en känsla av närhet och god kamratskap, en känsla som annars är förbehållen det proletära kollektivet. Mina ögon tåras av tanken på er godhet.

    SvaraRadera
  12. I have taken more good from alcohol than alcohol has taken from me.
    Winston Churchill

    SvaraRadera
  13. Sent skall syndaren vakna, ja behöver rom tips! Herr Morgan är överstökad och jag står frågande bland buteljerna, ja är ju van vid blanksprit från kopparslingan!!

    //Philip

    SvaraRadera
  14. Philip.
    Jar är blott en novis i dessa sammanhang, dessutom en mycket konservativ sådan... - Mitt tips blir därför Havana Club, Anejo Blanco.

    Av din smått desperata ton att dömma antar jag att semestern står för dörren, alternativt att den redan har trängt sig in i förstugan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, den står för dörren och avslutas med ccw v31 så ja hinner säkerligen med några grogg... Havanna och Anejo är noterat! Tackar!

      //Philip

      Radera
    2. Negrita, passa på innan den lider Kinapuffsdöden, passar fint i bakfickan dessutom.

      Radera
    3. Ska pröva....

      \'/Philip

      Radera
  15. Sebban.
    Negrita! - Drickes rent, precis som dom karibiska fiskarna gjorde.

    Stellan.
    Åh, Jaloviina...
    Min hela uppenbarelse skälver av vällust vid blotta åtanken av detta himmelska elixir. Synd att systemaktiebolaget inte för produkten.
    Men å andra sidan för dom eau de vie och det är onekligen en god borgenär för den svenska dryckeskvaliteten.

    SvaraRadera
  16. Vill minnas att vi gjorde ett swinseriöst blindtest av både en och två , kanske trestjärnig jallo och kom fram till att alla var exakt lika goda !

    SvaraRadera
  17. Jerker.
    Naturligtvis är ditt minne som vanligt helt överensstämmande med verkligheten.

    SvaraRadera