tisdag 4 juni 2013

Kom och köp!

Min mycket gode vän Sebban ska sälja Pundarbaggern, dvs den mycket uppmärksammade prisvinnaren från Mälaren runt 2012.
Den är av märket Harley Davidson och det borgar ju, som den upplyste läsaren redan vet, för kvalitet och tradition. - Precis som allt annat som förekommer i kabinettets dunkel...

Hur som helst.
66:a Electra FL, Registershovel
Går bra men behöver ett nytt batteri och nya fjädrar till konan.
Startar alltid på första kicken och har som lök på laxen ett helt magiskt skimmer av narkomani över sig.
21" hjulet i fram är uppekrat och riktat av Rogge Karlsson på anrika Rogges spoke service i Hägersten vilket gör det till ett mer än exotiskt samtalsämne vid sommarens otaliga veteranrallyn.
Mattsvart, lackad av proffslackör. (Undertecknad kan gå i god för att grundarbete och topplack är fackmannamässigt utfört eftersom jag närvarade som kontrollant under hela lackeringen.)
En skön hoj helt enkelt!
Skön sadel har den också.


Som en liten bonus slänger Sebban även ut en intressekoll på en så kallad "Supersporthoj" - Dvs en Yamaha FJ 1100 från succéåret 1984.
Mysigt patinerad säger jag, ruffig säger Sebban. Omlackad i diskret vit av tidigare ägare som enligt uppgift ägnade sig åt hastighetsbaserad trafikbrottslighet.
Allt den behöver för att återfå sin forna glans är ett nytt bakdäck och ett nytt batteri. Den går dock alldeles ypperligt att springa igång.
I en eventuell affär ingår även NYA mjuka packväskor samt en magnetisk tankväska.

Självfallet förmedlar jag kontakt om intresse finns. - Att få chansen att vara en del av dylika kärlekshandlingar gör mig i det närmaste galen av åtrå!
Var inte blyga nu, utan låt hjärtat va me.

EDIT.
Pris Harley: 85K
Pris Yamaha: 7K

 




33 kommentarer:

  1. Vad är det för märke på ena gaffelbenet? Ser ut som ett stoort ollonavtryck!?

    SvaraRadera
  2. Bloggägaren måste ha missat det i sin välvilja att hjälpa mig kränga, ollad av världsmästaren av sönderbögning samt fantasy-hojbyggning. Har förstått att bara det flottmärket är värt en hel del. Tack. ;)

    SvaraRadera
  3. Stellan.
    Jag såg ingen förklaring till det mystiska avtrycket på gasrullen i Sluggerannonsen?

    Sebban.
    Förlåt, jag visste inte att könskontakt är lika med värdeökning.
    Det borde jag i och för sig ha lärt mig efter att ha läst om hur priset på en Zil sköt i höjden sen det blivit känt att C-H Hermansson masturberat till polaroidbilder från Leninmausoleet i just den bilen.
    Klantigt av mig.

    SvaraRadera
  4. Evo bobbern har jag kollat in vid några tillfällen, den skulle passa som hand i handsken i mitt garage.
    Priset på H-D är väldigt fladdrigt just nu, verkar svårsålt.

    SvaraRadera
  5. Slug är inte det slang för sädesvätska? Könskontakt män och maskin emellan måste vara värdeökande, Federley (stavning?) och Prius kanske inte, men världsmästare och tattarbaggerutanbags definitivt. Arnolds Evo bor väl numera i Tidaholm tyvärr, priset på min är 85 tusen fö. Svajig marknad överlag verkar det som.

    SvaraRadera
  6. Får man köra evo i Tidaholm ? Trodde det var knöl och skägg som gällde där.
    Kan man glo på din bajk i Tidaholm på lördag ? Lurar på att åka till Jokers-träffen, tydligen den sista. Riktigt mysigt att smyga runt och glo på allt fint som brukar finnas där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom har god smak där helt enkelt, kan man så bör man åka dit och jag och Arnold ska försöka ta oss ner i eller på nåt kul, ser mörkt ut nu iofs. men dit ska vi iaf.

      Radera
  7. Ouch! Ett sånt extremt bakslugt sätt att visa sin orespekt i smyg!
    Fantasy-hojbyggning! Det måste vara det elakaste nån sagt till mig sedan min fader bröt kontakten!

    SvaraRadera
  8. Inget illa menat, ett begrepp myntat av en kollega till bloggpappan och tillika en gemensam vän till oss båda, ett uttryck som täcker allt som inte gick att köpa ur katalog som förr (innefattar all form av egen tillverkning och stuk)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orespekt förresten, trodde du flyttat från orten ;)

      Radera
  9. Hahaha!
    "innefattar all form av egen tillverkning och stuk"
    Swinkul! - Om jag blir harmynt av detta så åker du på att pröjsa operationen.

    SvaraRadera
  10. Ha ha, åh nä! Det myntades av bittra Swedish style chopperbyggare som inte fick nåt pris. Stå nu rakryggat upp för att allt som man inte pallar att kryssa genom Europa med, bara är tramshojar.

    Jag har lite svårt att avveckla min rinkebysvenska som jag lagt till mig med för att hylla mångkulturen och allt den står för, därav ordvalet i förra kommentaren, bre.

    SvaraRadera
  11. Ja det är lite märkligt att det ska åkas så jävla långt på grejerna för att det ska vara ok, helst vintertid och till rivieran några ggr. per år. Form och funktion blir sällan polare, roligt är att den vän jag nämnde tidigare har smygit in i swedish style djungeln, djungel förresten, liknar mest ett kalhygge och ucc är väl enda tallarna kvar. Rinkebysvenskan är numera rikstäckande, inget att skämmas över..

    SvaraRadera
  12. Äh, ska det åkas långt pyser man ju hellre i en svampig raggarbil och försöker få in nåt på AM radion.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givet! Kuggstång, saab 9000 stolar, tpi och american racing, heartbeat of america t-sing, baseballs på högsta. Casstom helt enkelt.

      Radera
  13. FJ'n är såld, kunde inte ha önskat mig en mer seriös köpare! -Bra pris? Ja. -Bra Jag tar'n. Tidahölm på shoveln bredvid Fj'n kommer bli en drömhelg :)Så uppsprallad nu så jag funderar på att börja dricka upp en karta krokodil, men först shoppa batterier och bakslang.

    SvaraRadera
  14. Ja, grattis till en supersporthoj då Arnold!?

    SvaraRadera
  15. Va falls? Kuggstång? Man måste ju ha en glapp snäcka och diggisar, så man inte somnar. Ty en gammel raggarbil är så komfortabel att den måste ha viss utrustning som uppmärksammar föraren på att han kör bil, och inte gungas till sömns av ljuva änglar i en madrass stoppad med nyfödda marsvinsungar och ejderdun.

    Och mitt i euforin, så börjar nån jävla detalj gnissla under instumentpanelen. Man bara måste hitta den, man måste få tyst på den!
    Man ålar in armen under panelen, man tappar fokus, det spårar, det börjar regna, bakaxeln börjar vina och man hör ett nytt tickande ljud. Denna gång från motorn, man blir galen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sadistisk balansgång, skräckblandad förtjusning. Sjukligt beteende.

      Radera
  16. Lägg ner!
    Domnade armar o en härk med hp under tvåsiffrigt.
    Vem ska göra nått med sånt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha gissar att du syftar på HD'n? Klassisk "kuggstångskommentar" isf. :)

      Radera
    2. Absolut ;)
      Provocera mera!

      Radera
  17. Fartens tjusning kan aldrig mäta sig med långsamhetens njutning.
    Går inte att förklara för dom som inte begriper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör ett försök! Du har trimmat allt från moppe till Slugger för att...?

      Radera
  18. Anonyma inlägg tenderar att negligeras en smula då anonymitet är ytterst ovanligt i kabinettets gemenskap...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kallar jag mig Kalle då så är jag inte anpnym längre?

      Radera
  19. Stellan.
    Jag köpte en Fairbanks Morse idag. - Den är utrustad med fjädermekanismen du pratade om tidigare, således är alla detaljer i ärendet solklara.

    SvaraRadera
  20. Kalle, min vän. Jag gör ett ärligt försök då...
    Det handlar om en kärlek till vissa motorkonfigurationer som ger en viss rytm. Dessa är långslagiga enstånkor, v-tvinnar och veåttor.
    Dom har vid låga varv en lugnande inverkan på själen för dom som är torsk, och dessa människor har oftast svårt att uppskatta andra motorer, oavsett effekt.
    Jag är dock lyckligt lottad, och gillar även fart. Tjusningen i fart, är att den är skrämmande, i motsats till det lugnande.

    Radfyror är mycket bra motorer, men konfigurationen gör såväl ljud som karaktär, tämligen trist för en man som mig. MV Augusta undantaget på grund av råheten och den minimala svängmassan.

    Hur lyckades jag? Var det begripligt?

    SvaraRadera
  21. Missade ju kultändare och parallella tvinnar...

    SvaraRadera
  22. Ok, har viss förståelse. Är själv innehavare av ett stycke renoverad encylindrig Olympia för marint bruk samt diverse parallell- och vertikaltwinnar. V8or gillar jag men däremot går jag inte igång på bojsänken från Milwaukee, hur långsamma och lågvarvade de än må vara.

    SvaraRadera
  23. Vad fan är en vertikaltwin? Har lekt med motorer hela livet, och aldrig hört ordet.

    SvaraRadera
  24. "Radtvåa" med 180° vev.
    http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20090331/hur-arbetar-en-vertikaltwin men bilden föreställer ju en parallelltwin..

    SvaraRadera