torsdag 20 juni 2013

Förnimmelse av Strut...

Nu är struten hemma och lossad, det enda som återstår nu är att invänta vintern så att jag kan sätta min djävulska plan i verket.
Vissa justeringar kommer sannolikt att krävas...

Låt mig presentera den första bilden på projekt "Sinkadus"
Varsågoda!

29 kommentarer:

  1. Spänning och raffel, fräsig tank.

    SvaraRadera
  2. Sinkadus kan betyda flera saker. Ursprunglig betydelse är femma och tvåa (franska: cinq et deux) vid slag med två tärningar. Om man gör en storvinst i ett spel sägs det att man får en riktig sinkadus. I vardagsspråk kan ordet även betyda slump, lyckträff. En annan betydelse är minnesbeta eller örfil.

    Välkommen i the cone club .

    Mycket nöje !

    SvaraRadera
  3. Jerker.
    Insinuerar du att jag inte skulle veta innebörden av de termer eller uttryck jag använder mig av? Eller är det den, i det här fallet, åsyftade betydelsen du söker utröna? ;-)
    Jag väljer att tro på det senare och meddelar, vänligt men bestämt, att andemeningen här är att slumpen kan ställa till med en hel del - både på gott och ont...
    En och annan örfil kommer den sannolikt också att dela ut misstänker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lester , givetvis förstår jag ju att du vet vad du skriver.
      Tyckte att det var passande med ett par örfilar eftersom det alltid finns en baksida när man gjort ett klipp.

      Jag har ju med mig en dubbelspole som vi ska prova på trajan när tid finnes.

      Återigen grattis till en trevlig kona eller strut som en del säger.
      Det är väl med den så kallade "cow pie" lådan !?
      Tror det kommer att passa herrn med en motorcykel i full skala.

      Radera
  4. Roligt! Jag säger grattis. Med lite tur och skicklighet kan du åka med till nästa års Shovelralli i Finland.

    Shovelrallyt Kihveli 26-28 juli 2013 ordnas i Maxmo (Vörå kommun), vid Maxmos dansbana. Utställningsområde endast för Shovelheads. På området finns rikligt med rum för tältplatser, också för andra amerikanska hojar.
    På lördag kan man också på dagen besöka Kihveli, endast på motorcykel.

    http://www.thundermachine.fi/kihveli/Pa_svenska.html

    SvaraRadera
  5. Misstänker att du skippar magnet och gömmer en Dyna 2000 i struten ? På min första H-D körde jag med kickstart och brytare, det var alltid ett orosmoment vid favoritfiket. Klent psyke och lustiga kommentarer är ingen vidare, på den andra satsade jag på just en Dyna 2000 tändning och elstart. Inte lika tufft men väldigt smidigt.
    Med din känsla för stuk så är jag helt övertygad om att knarren blir tuff.

    SvaraRadera
  6. Hmm min shovel har en väl fungerande kickstart med brytare, man ska dock alltid ha en extra kondning med sig i fickan. Minns en gång utanför Kisa när jag hade glömt att packa kondningen och tändningen började hacka. Andra dagen på hojsemetern och 16.37 en lördag. Allt brukar ju gå att lösa på något sätt. Jag fick snacka ihop mig med traktens ungar för att köpa loss kondningen från en av deras EPA-amazoner, den funkade fint resten av den säsongen.

    SvaraRadera
  7. Det var inget fel på min knarr, bekymret var mekanikern...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppfattade först inte r:et i sista ordet...

      Radera
  8. Sinkadus! Sent sjuttiotal eller tidigt åttiotal. Jag har svaga minnen...

    SvaraRadera
  9. Du skulle ju växla förgasare på dendär Hakuna Matata, vad hände?
    Blir det någon fortsättning?

    SvaraRadera
  10. Vad är Dyna 2000? Varför skulle det starta lättare med en sån än med brytare? Nu hänger jag inte med.

    SvaraRadera
  11. Dyna 2000 är ett elektroniskt tändsystem. Gör förmodligen inte knarren mer lättstartad men det är underhållsfritt och härligt.

    SvaraRadera
  12. Jaha, som en brytare alltså;-)

    SvaraRadera
  13. Underhållsfritt kan dom hållas med på katolska flickskolan...

    SvaraRadera
  14. Då får den ligga kvar i asken.

    SvaraRadera
  15. Jag har liknande erfarenheter som RGS avseende tändningen. Efter att ha kickat mig redlös ett par säsonger så öppnade sig en ny värld när brytarna byttes mot Dyna Single Fire. När jag sedan bytte kammen från Sifton Magnum till Andrews A så fick jag plötsligt pålitlig tomgång också. Däremot övervägde jag aldrig elstart, någon måtta får det vara - man vill ju inte ha en tjejcykel.

    /J B

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Att min Sportster är en tjej blev jag varse om när min far tyckte att "hon" var grann men nu blev allt bekräftat att det alltså är en tjejcykel efter som hon har elstart... Eftersom jag är en lat jävel så har jag inte brytt mig om att ladda batteriet än så numera blir det springstart precis som på gamla tt-hojar... Jag har en tjejpolare som hade en killcykel, allstå en sån med kick men eftersom hon bara vägde runt 45 kg så blev det inte så mycket åka på den... Efter konsultation med Tassen (det var en Sporre) så fick hon till slut rådet att börja käka bullar, hon blev lite stött och skaffade senare en tjejhoj istället som jag numera har köpt så nu har två tjejhojar, mysigt!

    SvaraRadera
  18. rocket.
    Vadan detta återtagande?
    Lagt kort ligger väl?

    Xylografen.
    Kul att Tassen verkar vara lika mycket kostrådgivare som sportstertrimmare.
    Jag tycker att din sporre är bra och manlig - springstart är ju tuffast. Till råga på allt har du tjejpolare också! - Mitt liv känns bedrövligt i jämförelse.

    SvaraRadera
  19. Läste, för länge sedan, i MCM att det bara var tjejer och Manfred Holz som körde Sportster.

    Fattade aldrig riktigt grejen men gissade att det var en tråkning Är det elstart som avgör ifall det är en "tjejhoj" eller är det modellen?

    SvaraRadera
  20. Ok Lester, jag skrev: Jag har tom elstart på bilen. Fattar lixom inte vad det är för fel på tjejer ? Jag gillar tjejer.

    SvaraRadera
  21. rocket.
    Jag såg vad du skrev första gången men förstod inte vad som föranledde din självcensur.
    Tjejer verkar spännande.

    SvaraRadera
  22. Va fan? Intressant det där med Dyna och lättstartat. Det trodde jag faktiskt inte, men det verkar ju värt att köra med om så är fallet. Det finns inget mulligare än en hoj som startar efter ett eller två kick. Men det finns inget sämre än en hoj som inte gör det.

    SvaraRadera
  23. Stellan ,du vet ju att dynastart är melodin !
    Undrar om det finns med laddning till HD också ?

    SvaraRadera
  24. Kör med dyna på pannan och den startar oftast på första. Dock smygfula prylar och får du slut ström är du inte så ball. Men med bra laddning och fräscht batteri så är det fridens liljor.

    SvaraRadera
  25. Elektronisk tändning kan ju vara bra. Kör med Boyer på min blocktraja, har man bara bra laddning, en frisk zenerdiod och ett laddat batteri så går den fint. Brytare som funkar ska man inte byta ut.

    Men den viktigaste frågan för den stilmedvetne som vill ha en underhållsfri maskin som går fint på tomgång och är lättstartad är väl ändå FUGGarna?

    jag gillar ju engelsk kvalitet och röstar för SU. Problemfritt och med rapp gasrespons, snygga är dom också så det får man som bonus.

    Här förklarar Dollar Sullivan fördelen med magnet och SU förgasare på en gammal traja http://www.youtube.com/watch?v=wUVuNG0c50M

    SvaraRadera