onsdag 19 juni 2013

Man mot maskin.

Eftersom trajjan inte behagar fungera än fick jag ösa mera kärlek över den under aftontimmarna.
Ställde/justerade tändningen och magnetens inre ett oräkneligt antal gånger, kollade flottörnivåer, ställde ventiler, kollade gnistor med och utan stift både på längden och tvären.
Det enda som återstår nu är att skifta förgasarna.  - Hoppas att den manövern kan föra in oss på en väg bort från vårt totalt havererade förhållande, ett förhållande som tidigare kantats av ömhet och uppriktig ömsesidig respekt.
Jag återkommer med information gällande resultatet av det.

Min advokat har hjälpt mig mycket, och dessutom är han det lugn och den mognad jag lider grav brist på, för det är jag honom väldigt tacksam. - Tack Arnold.

Slutligen slänger jag, som bonus, in ett par bilder på ARD´s finaste produkt. Håll till godo och god afton.



3 kommentarer:

  1. Verkar som du kollat det mesta. Drar den in luft? Håller den tätt i topplockspackningen, ventilsätena....? Kolla kompet.

    SvaraRadera
  2. Svavel åxå. Jag kan inte sluta fundera på detta. Gissar på förgaseriet men nu vill jag veta mera om magneten. Hur är den utväxlad gentmeot vevaxeln. Den bör väl gå med 1/4 av vevaxelns hastighet för att 180° skall fungera. Är det så och du har gnista på båda stiften så finns inget annat alternativ än att byta tillbaka till Gardner :)

    SvaraRadera
  3. Varför var det gnibba på båda stiften samtidigt enligt tidigare bild ?
    Trickfilmat ?

    SvaraRadera