fredag 19 juli 2013

Semesterfredag.

Återigen nalkas fredagens afton med målmedvetna steg.
Dagen har inte bjudit andra delikatesser än att jag sorterat borr. Garagestädning innehåller onekligen många moment - i alla fall om man, precis som jag, praktiserar den så kallade "pundarstilen" när man mekar.

Jag saknar redan gårdagskvällens kräftor... Eftersom det är semester kommer jag nog att kosta på mig ett par stann framöver.
En parentes gällande gårdagens kräftgille är att jag under trakteringen kom att tänka på Albert Engströms "Kräftor kräva dessa drycker" och kände då och där som att herr Engström vore min egen bror.

Slutligen kan jag rapportera om att den legendariske teatergiganten Staffan Westerberg köpte ut en halva lord calvert och en halva brännvin special i eftermiddags och kommer sannolikt att fira fredag tillsammans med allmogen under kvällen.
Väl mött Staffan!

Enligt kabinettets sed önskar jag som vanligt få mig dom, ofta brusigt ekivoka och färgsprakande, historierna om den bespottade, vanliga människans gripande efter den bildliga livboj som fredagen alltid utgjort.
Kabinettets duk är uppspänd och penslar och färg finns intill.
Seså!
Måla för mig!


8 kommentarer:

  1. Jag målar efter bästa förmåga på tillgänglig duk.

    Se här

    SvaraRadera
  2. Runar Flensberg19 juli 2013 kl. 19:13

    Renat och sockerdricka, bromsdricker 5%:ig staropramen så fylledjävulen inte fäller mig i halvtid!

    SvaraRadera
  3. Själv får man nöja sig me vatten, fiskar upp dom små äcklen du då gärna äter...

    ///Philip

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tillägga att de blev 46kg prima kräldjur och nu rundar vi av med renat och grappo!!

      Radera
  4. Färjeöl en gross! Vatten efter midnatt.
    Tjing! Hasse G

    SvaraRadera
  5. Men satan Philip!
    Har du bärgat fyrtiosex kilogram av den förnämsta skaffning som går att uppbringa!?
    En renat och Grappo är väl unt, jag hoppas att insjöprimörerna kommer att visa sig från sin bästa sida vid trakteringen.

    Det var länge sen jag var avundsjuk men nu kan jag inte låta bli.
    Städa garaget! - Fnys!

    SvaraRadera
  6. Måste ju tjäna bröföda!

    //Philip

    SvaraRadera
  7. Hörde att din polare Jompa sålt Novan.

    SvaraRadera