söndag 7 juli 2013

Man kan inte leva på fordon allena.

Av den anledningen beslutade jag att skrinlägga alla Triumphuppdrag ett litet tag och istället koncentrera mig på att försöka ta udden av mitt på gränsen till sjuka förhållande till mina projekt.
Så istället för att hänga i garaget blev det, till att börja med, en något trevande start med altanbygget.
Plintar som skulle sågas av och en del funderingar var vad som bjöds, inget vare sig märkvärdigt eller jobbigt med andra ord.
Ljuset i mitt liv hölls med att göra förebyggande underhåll på trädgårdsmöblerna. - Mycket föredömligt.
Eftersom jag mest gick runt och slog dank på gården innan maten, så passade jag på att snygga till mina senaste trädtillskott inför deras kommande tillväxtår. Dom verkar ha klarat både flytten och gårdagens, lite hårdhänta, plantering ganska bra.

Efter avklarad grillning och spis så unnade jag mig en stunds avkoppling med både cigarr, romgrogg och nedtecknadet av en gammal mans hypotetiska tankar om livet. - Att avkopplingsstunden skulle bli fem timmar lång och resultera i en sönderbränd musche hade jag aldrig gissat...








 

4 kommentarer:

  1. Ojojoj, altanprojekt ! Min fru vill att jag bygger en altan, men jag tycker att det verkar skitjobbigt. Nu kanske jag får tummen ur röven när en av mina förebilder har startat just ett sådant projekt. Har faktiskt lyckats ett reparera parketten för hennes skull och hon blev jätteglad, så det kanske inte är så dum idé endå. Hur mycket sprit innehåller en lättgrogg ?

    SvaraRadera
  2. rocket.
    Självklart ska du bygga en altan åt din blomma!
    Skitjobbigt är det naturligtvis men å andra sidan är det ju till och med jobbigt att gå upp på morgonen. - Det mesta här i livet bygger ju på förmågan att tvinga sig själv till nåt vettigt.

    En lättgrogg innehåller ca två centiliter sprit, förutsatt att du blandar med ungefär tjugofem centiliter läskedryck.
    Man skulle kunna säga att den ska innehålla tio procent sprit men det är inte riktigt hela sanningen då lättgroggen definieras av det ovan nämnda förhållandet.

    SvaraRadera
  3. Samlar du på Bonsaiträd?

    SvaraRadera
  4. Stellan.
    Jag slarvar lite...
    Högst amatörmässigt.

    SvaraRadera