måndag 17 februari 2014

Där ser man!

Jag läste just om att den nigerianska föreningen Boko Haram haft avlivningsgille under gårdagen. Detta resulterade i att mellan femtio och hundra människor fick lämna jordelivet på grund av de nigerianska fredsälskarnas föreningspamflett.
Egentligen är det ju inget konstigt eller märkvärdigt med den saken, men döm av min förvåning när det tydliggjordes att Boko Haram har exakt samma valspråk som den svenska ärkebiskopen...
Vilket sammanträffande.
Man lär sig nåt nytt varje dag.

Gentilt.

2 kommentarer:

  1. På tal om negrer. Minns du boken om von Rosen som jag pratade om i lördags?
    Här får du mer kött på benen.

    SvaraRadera
  2. Gunnar.
    Det verkar inte bättre än att jag får lägga ner det här med att impa på brudar och istället hänge mig åt litteraturen framöver.
    Litteratur kommer sannolikt att passa en gammal perukstock som mig bättre än läckra raggarbilar eller veteranmotorcyklar.

    SvaraRadera