torsdag 7 februari 2013

Nuså!

Såhär två dygn efter att jag, efter tolv dagars landsflykt, återigen beträtt den mylla som sedan urminnes tider varit under Moder Sveas ömma tillsyn, är det dags för en mindre lägesrapport i ämnet Tonton Macoute - eller som allmogen ibland lite slarvigt uttrycker sig -  "homosextrajjan"

Kvällens övning bestod i att få till nån vettig styrstopp eftersom jag inte vill slå sönder tanken när den väl blir färdig. Min advokat och tillika personliga lackör/spacklör skulle sannolikt tycka att jag jag var ovärdig hans arbete om jag pajade lacken vid det första enduropasset.
Först lite svarvning följt av lite svetsning och vips så var styrstoppsanordningen färdig.
I morgon känns det som att det är stödets tur, sen kan jag riva ur puffran och fortsätta med att svetsa färdigt detaljerna på ramen - så swinigt rart det kommer att kännas när chassiet blir färdigt.

Igår mottog jag en låda med grejer från Jerker, innehållet var så kallade "Harley parts" och ett par halvstötande klistermärken - Jag ska lämna cylindrarna på borrning  åt honom och klistermärkena ska jag naturligtvis använda till att smycka mitt tempel med.

Jerkers Strutlåda.

Förstärkningsplåt på underkronan.

Nåt åt det här hållet...

En visualisering av mina förehavanden.

Styrstopp Rev.2

Styrstopp Rev3.

Underkrona.

Över OCH underkrona


10 kommentarer:

  1. Först nu gör jag kopplingen...
    I unga år var ju drömmen om en storstrut nästan ouppnålig.
    Mitt impulsköp är en revansch på min dröm om struten, mina drömmars mål?

    Det kommer bli med chokladtopping givetvis.


    Kronorna ser lovande ut.!
    Funkade inte originalstoppen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, storstrut! - Barndomens ouppnåeliga heliga graal...

      Originalstoppen funkar säkert swinbra på en järnsportster i originalutförande.

      Radera
  2. Kul att du är tillbaka så vi får följa din mekaniska upptäcktsfärd.

    Men nu undrar jag ifall du inte kunde ta å tona ner homosexreferenserna. För sånt har vi Torehammar och RIX MorronZoo, ja det verkar som om varje radioprogram med "självaktning" skall ha en individ som sitter och krystar ut om sin från majoriteten avvikande sexuella läggning, högt och ofta.

    Inte så att du behöver börja nämna hur hetero du är heller. Spelar ingen roll, vilket som, men håll det gärna för dig själv.

    Det är din mekaniska och kulturella kompetens som är intressant.

    SvaraRadera
  3. Är du inte rädd att dom stora grabbarna kommer att mobba dig för att du använder Harley-davidson delar på Trajan ?
    Det blev alltså ingen ISR Krona ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många av dom stora grabbarna använder ju Screamin' Eagle prylar på sina hojar. - Tankarna vandrar därför kring stenar och glashus...

      En ny krona kanske kommer så småningom, jag har kollat lite med Acke bl.a.

      Har du hittat Gud än förresten?;-)

      Radera
  4. Skrikande örnen är ett tufft namn på tuffa tillbehör. Har inte funnit Gud ännu. Har funterat på att bli kristen i förebyggande syfte, men det verkar så jävla tråkigt med bibelstudier. I morgon ska jag dricka starköl på storburk,jag längtar.

    SvaraRadera
  5. Wackert så man blir tårögd, plockar fram en Upmann Lonsdale anno millenium och bara njuter! Fredag min vän, fredag!

    SvaraRadera
  6. Blev det inte fel vinkel på styret nu när du vinklade om kronan (varför heter det så, heter det dollar "over there"?)?

    Tråkigt ifall att du måste tillwerka nytt styre nu ;)

    SvaraRadera
  7. Styret torde fungera finfint fortfarande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beror ju på ifall det tidigare var "ditåt" eller "exakt", vad gäller den blivande dödspilotens premisser på handledvinklar.

      Radera