måndag 18 februari 2013

Nämen dåså!

Centern har beslutat att stryka följande punkter ur sitt nya idéprogram:
- Slopa arvsrätten.
- Tillåta månggifte.
- Avskaffa skolplikten.

Vilken tur att dom tagit bort dessa tre "ideér" så att jag återigen kan sätta min fulla tilltro till Centern.
Om man hade varit en illvillig och dunkel person hade man kanske brustit ut i ett kraftfullt uttalande angående den mentala hälsan hos de människor som författat det nya idéprogrammet, samt vilken vigör de människor som fortfarande är en aktiv del inom Centern är vid.
Den burduse kanske till och med hade kostat på sig ett resonemang i stil med föjlande.

Hur i helvete kan man representera ett part som i sitt dekret gör gällande att man vill avskaffa skolplikten? Tror man då på fullt allvar att det skulle komma något gott ur det!?

Slopandet av arvsrätten är så uppåt väggarna att det knappt går att bemöta på ett vettigt sätt, men den burduse antar säkert att man som centerpartist vill att jordbruket, som tidigare gått i arv, ska tillfalla det allmänna vid ägarens frånfälle. - I och för sig lär ju fastigheten behövas för att hysa delar av den belastning som deras idé om fri invandring skulle resultera i.

Månggifte?! - Vafalls!
Om man nu promt måste ha flera kvinnor eller män att dela sitt mest privata liv med så är väl det fritt fram att inleda Stockholmsäktenskap med hur många man vill redan idag?
Att man inte ärver varandra, när man gift sig på stockholmska, borde väl Centern ge blanka faan i eftersom dom ändå ser att arvsrätten bör avskaffas...?

Menmen, nu har ju Centern strukit dessa tre punkter ur sitt idéprogram så den burduse får väl låta sitt illvilliga rossel kvävas i sin linda.
För egen del lutar jag mig tillbaks, och likt självaste Fälldin tar jag mig ett bloss på den nystoppade pipan, och gläds i anden att Centern numer har avlägsnat dom enda tre frågetecknen i sitt, för övrigt, bländande idéprogram.
Ordningen är återställd.




6 kommentarer:

  1. Vad tror du om att stänga gränserna, både för in och utresa...Tror du sverige skulle kunna bli självförsörjande ? Spännande tanke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Att stänga gränserna helt är ju kanske inte det enda alternativet till fri invandring...

      Radera
  2. Av vad jag sett i olika debattforum i Svenskfinland, dvs Österbotten (motsatt sida till svenska Västerbotten, ungefär) så samlas de största stollarna och fanatikerna i just Centerpartiet, eller Agrarförbundet som det hette in Finland fram till 1965.

    Från och till frambringar dom så stolliga stollar att dom inte platsar. Då bildas partier som landsbyggdspartiet som krashaade och uppsto som sannfinnländarna. Just de båda partierna hade/har en storstolle som håller ihop de andra stollarna och utan honom så faller korthuset.

    En bild säger mer än 1000 ord ... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15573713.ab



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inget om sannfinländarna, jag konstaterar bara att knasliberalism inte är någon trevlig historia - Centern kanske vill framstå som ett bra alternativ till det "liberala" folkpartiet - vad vet jag?

      Radera
  3. Man kan alltså ta med i Cv:t att man alltså inte röstat på C som merit. Då det verkar barka åt helvete så tyder det på ett förutseende sunt förnuft trots alla andra felsteg i livet? Med vänlig hälsning, Hasse G, medlem i 10.000-metersklubben, ja på skidor utför då, under en dag. Lagom modest va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hasse.
      Att du inte röstar på Centern låter jag förstå.
      Jag låter dessutom första att du håller dig med världsliga nöjen, istället för att arbeta, under dagarna...
      Det illaluktande proletariatet sliter och driver produktionen framåt i sitt anletes svett, medan borgarna sitter i Garmisch Partenkirchen och spelar vändåtta med f.d. naziofficerare!
      Jag är mållös...

      Radera