söndag 31 augusti 2014

Strängnäs Bike Show 2014

Vid ett spirituost ögonblick under fredagens afton delgav min advokat mig att han hade för avsikt att under lördagen förära Ugglans park i Strängnäs med ett besök och vi beslöt att göra varandra sällskap.
Efter att jag, på grund av vätskebrist och att ett par dygns segling hängde kvar i kroppen, försovit mig så väcktes jag till slut av ett idogt ringande i telefonen. Självklart var det mitt resesällskap som funderade om det engagemang som gjort sig gällande under gårdagskvällen plötsligt försvunnit? Jag deklarerade att så inte var fallet och efter att vi sagt adjö steg jag ur min fållbänk, gjorde toalett, klädde mig, sade farväl till Ljuset i mitt liv och stegade ut ur huset och bort mot garaget.
Väl där rullade jag ut min järnhäst och gjorde den obligatoriska kontrollen före körning, i samma veva anlände mitt sällskap och vi gav oss av.
Som den bereste läsaren redan vet är Riksväg 55 mellan Uppsala och Strängnäs inte den mest spektakulära vägsträcka och den bjöd heller inte på några överraskningar denna gång.

Väl framme vid Ugglans park insöp vi både atmosfär och intryck av en del trevliga hojar. Hypotesen om att cyberrymdspersoner också kan existera i verkligheten bevisades också under dagen, detta genom ett samtal med bland annat den förtjusande rocket goldstar.
Som en liten parentes och som lök på laxen fick jag dessutom lyssna till valda delar ur Siwer Ohlsons äventyr på Haiti under Baby Doc's tid. - Detta på ett mycket personligt vis medan vi rökte varsin mentholcigarett...

Det förevisades en del schuckra maskiner och nedan är ett axplock.
Varsågoda!















13 kommentarer:

  1. Jag tycker mig se ett par rara ärtor !

    Hur går det för DubbelJohan , får han åka nåt eller står han bara och kickar ?

    Jag kanske måste föreslå ett byte så att stackarn får åka lite hoj innan snön kommer...

    SvaraRadera
  2. Jerker.
    DubbelJohan åker numer med CV40 och lyckan är tydligen obeskrivlig.

    SvaraRadera
  3. Hahaha.
    Det låter swinbra med en hoj som funkar, speciellt om den är spletans...

    Nu är bara frågan , kommer DubbelJohan alltid att kallas DubbelJohan eftersom han alltid kommer stå och orera om den gamla onda tiden då han åkte med twothroat...
    Framtiden kommer att ge oss svar och sinom tid kommer vi slippa ligga sömnlösa över detta.

    Its true...

    SvaraRadera
  4. En knarr som jag aldrig tröttnar på är Gugge Rooths gröna knölchopper, gammalt och nytt i en salig blandning men ändå en enhet. Den lilla järnsportster bobbern är en sån där bajk som man blir sugen på att provköra.
    Det var väldigt roligt att träffa dig i verkligheten Mr Boré.

    SvaraRadera
  5. rocket.
    Jag gillar också Gugges hoj, likaså järnsporren. Behållningen av vårt möte var ömsesidig.

    SvaraRadera
  6. Gugge är kungen! Men vart fan är bilden på Rocket Goldstar? Det är ju bara massa haschraketer och en raggarbil på bilderna!

    SvaraRadera
  7. Förresten, så var det Gugge Roth som lärde Jesse James att bygga hojar, enligt Isto!

    SvaraRadera
  8. Stellan.
    Jag ville inte avslöja rocket... Jag måste tänka på den personliga integriteten.
    Nästa gång vi ses så kan jag rita en bild av honom.

    Att Gugge visade Jesse James hur det ska gå till har jag också hört, jag utgår ifrån att det är sant. Jesse James bygger för övrigt automatvapen nuförtiden.

    SvaraRadera
  9. Kommer du fråga vad läsarna ska dricka i kväll ? Jag tar mitt nu...20:00 Dubbidoo och starkpangare. Lasse kronér är så jävla skön. #Leilalindholm #Pekkaheino

    SvaraRadera
  10. "Efter sommarens ölande kommer jag att vara helnykter i 7-veckor" fan, det det redan gått 7 veckor? 😜

    SvaraRadera
  11. Djävla telefon, "har det" skulle det ju stå! Här kommer det alldeles strax drickas romgrogg för övrigt...

    SvaraRadera