söndag 31 augusti 2014

Muntrationer.

Efter att ha läst ett antal ledare och debattartiklar där författarna på fullt allvar anser att den yttrandefrihet vi som boende inom det geografiska området Sverige åtnjuter skall begränsas, har mitt sinne och likaledes min tro på en human framtid mörknat och har nu antagit en i det närmaste svart färg istället för den tidigare Rolls Royce-grå nyansen.
För att tala klarspråk angående det ovanstående.
-Hur i helvete kan man tycka att vissa politiska åsiktsyttringar ska generera ett straff, i vissa fall till och med ett fängelsestraff?!
Hur kan vänsterliberala skribenter ha mage att anföra något dylikt och samtidigt försöka få det till att dom "värnar demokratin"???
Naturligtvis dyker Adolf Hitler då och då upp i dessa sammanhang, såklart menat som en liten påminnelse om att den imbecille svensken borde hålla med om skribentens galna världsbild eftersom Sverige minsann kommer att bli en exakt replika av Hitler-Tyskland om man inte instämmer fullt ut i det, oftast, multikultikramande resonemanget.
Nej, åt helvete med alla dessa människor som vill tysta samtliga som inte delar Aftonbladets syn på vad som bygger ett fungerande samhälle!

Iallafall!
Muntrationer var det ja...
Som den vakne eventuelle läsaren säkert förstått så är jag tyngd av det mentala armod som den massmediala eliten uppvisar och jag skulle fara med osanning om jag delgav att jag inte ansåg att detta ok av grubblerier tyvärr är vigt att bäras av de som öppnat sina ögon och därtill stirrar utmanande rakt in i de psykotiska och av vanföreställningar förvridna ansikten som maktens lakejer besitter.

Med detta som bakgrund blir glädjen över en gåva ett oomkullrunkeligt faktum och häromdagen mottog jag ett kuvert från en förmodad bloggläsare.(Av hänsyn väljer jag att i nuläget låta denna eventueller läsare vara väl dold i anonymitetens dunkel) Kuvertet innehöll inte mindre än två stycken gåvor som bägge berörde mig djupt.
Den ena var ett klistermärke med ett budskap som visserligen var en smula föråldrat, men icke desto mindre talade om för betraktaren vad som vore en vettig manöver för att komma tillrätta med den socialdemokratiska smitta som inte bara huserade i regeringskansliet, där folket placerat den, utan dessutom också spred sig till samhällskroppens samtliga opolitiska funktioner.
Den andra gåvan var en så kallad "pin" med ett mycket mer aktuellt budskap.

Essensen ur allt detta är att sinnesfärgen nu börjar skifta från det nattsvarta till det betydligt mer livsgivande mörkt gråa.

Till den det berör. - Tack.



13 kommentarer:

  1. Det är ju synd att Stellan emigrerat ni skulle annars bliva ett fint alternativ i valet! Kan se utläggen i SVT's debatt framför mig... Skulle du då även kunna ställa på Göran P lite om 70cl eau de vie? Vore trevligt då 35cl flaskan inte räcker till och två flaskor är osmidigt att ha i bakfickan... För övrigt så prövade vi att dricka okryddat till helgens kräftor, de var inte heller så kul...

    //Philip

    SvaraRadera
  2. Philip.
    Jag hajar inte flaskpratet...?
    Att dricka okryddat på annat vis än som lättgrogg är synnerligen olustigt.

    SvaraRadera
  3. Får inte ut stora flaskor på glasbanken här, endast små?! Dom stora har utgått ur sortimentet tydligen...

    SvaraRadera
  4. Oavsett budskap är särskrivning alltid en styggelse.

    SvaraRadera
  5. Verkar som sista helbutejen till försäljning finns i Ljungby.
    Vad gäller åsiktsyttringar vidhåller jag att om de faller under hets mot folkgrupp så skall brottsbalken följas. Dock brukar det inte vara något problem då uttryckarna ofta har god kännedom om var gränserna går. Dessvärre har delar av motståndarna visat att de är gränslösa i sitt agerande vilket gör mig låg, om än inte svart.

    SvaraRadera
  6. Hasse.
    Jag håller med dig om att uttalanden som är menade att skapa samhälleligt kaos eller uppmanar till fysisk våld mot "grupper" bör vara olagligt. Men att ha en så godtycklig tillämpning av en lag som Sverige har iom HMF-lagen, där det räcker med att någon som har fördelen att tillhöra en grupp (alltså INTE etniska svenskar) känner sig kränkt för att den ska kunna vinna i en rättsprocess, gör att lagen borde skrotas helt, alternativt skrivas om helt. Tyvärr kommer den känslomässiga tillämpning som nu är allenarådande inte att förändras med mindre än att den allmänna opinionen sätter ned foten. Det i sin tur kommer aldrig att hända eftersom "den allmänna opinionen" dvs medborgarna, inte ens är tillräckligt vakna för att kunna förstå vare sig enkel matematik eller att Europa är väldigt ensamma i världen om att "gilla olika"...

    SvaraRadera
  7. Philip.
    Vadå!!??
    Har dom slutat föra Eau de vie i helflaskor på systemaktiebolaget?
    Mon Dieu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser inte bättre ut... Har två i jordgloben, överlever dom helgen så skickar jag en på posten!!!! Har du nå tips om kryddad snaps till helgens kräfta??

      //Philip

      Radera
  8. Philip.
    Jubileums akvavit.
    Frosseriet bör dessutom avslutas med en bäsk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägger de på minnet... Gammeldansk gillar ja skarpt!

      Radera
  9. En gång i tiden var ju VPK en styggelse inom politiken och för inte så länge sen Var det MP som var det värsta , men anses nu som helt ok av allmogen.....
    och nu har vi....

    Tänkvärt skrivet Lester, tack

    SvaraRadera
  10. Jag hade gärna satsat på en politisk karriär ihop med Lester.
    Vi skulle bli hatade och sedemera AFA-mördade båda två, och skulle då bli martyrer.
    Och att bli martyr ligger ju lite i tiden.

    Men innan dess så skulle resan vara frustrerande men skapande.
    Ofärgad sprit behöver inte blandas för att vara god, men man kan ju inte tycka lika om allt.

    Men nu är jag ju en feg hund, som flydde då jag insåg att loppet var kört och att man aldrig kommer att få framföra sin åsikt utan att bli stämplad som något som man inte är. Dom behöver ingen lag, Lester, man blir dömd redan idag.

    SvaraRadera
  11. Stellan.
    Du har kanske rätt i att vi skulle bli mördade, jag för min del tror i och för sig att vi skulle bli bögmördade i så fall...
    Fan va kul vi skulle ha på partistämmorna!

    SvaraRadera