onsdag 12 november 2014

The Hootenanny Swinger. - En kavalkad från sommaren som aldrig sade nej.

Det kräver en viss ödmjukhet att ta sig an att presentera något som till stor del kommit att existera enbart på grund av misstänkt narcissism. I just detta fall låter den odiagnostiserade sig roas av att han inte besitter den fundamentala insikt som ska till för en sådan bedömning utan istället söker han få sitt alster att själv bära skulden för dess tillkomst, allt i hopp om att tesen om ödets makt kommer att falla i god jord inom den nyandliga och socialt avskärmade, sekteristiska allmogen.

Iallafall!
The Hootenanny Swinger har haft sommaren för sig och naturligtvis har undertecknad suttit bakom rodret i de allra flesta fall. - Självfallet har två av mina bästa väninnor, tillika projektmedarbetare, också bjudits den obeskrivliga äran det innebär att grensla en såpass potent pjäs som en helt otrimmad strut från nittonhundrasjuttionio.
Under ett av sommarens otaliga festspel med inriktning på både bil och motorcykelraggning hade jag dessutom den stora fördelen att ha en världsmästare som kuriositet, denne tilltalades naturligtvis av The Hootenanny Swingers oerhört promiskuösa aura och jag erbjöd honom därför att nyttja den ett slag, detta som ett led i att bli kvitt den åtrå som så tydligt dolde sig under en i övrigt klanderfri yta.
Summan av detta mekaniska koppleri blev att världsmästaren så småningom tog en sväng och det var såklart inget anmärkningsvärt med det. Det anmärkningsvärda var dock följande:
För egen del så erbjöds jag att provköra dennes tvåhjuling som var av en alldeles särskilt gentil variant. - Omedelbart efter uppsittning konstaterade jag att den närliggande framtiden inte har ett uns att sätta emot ett dylikt vidunder!
Där fanns bromsar och styrning från en avlägsen framtid.
Där fanns en startanordning som hade fått självaste Jules Verne att brista ut i vild förtjusning.
Där fanns också nån slags aggregat som under belastning påverkade motorn på ett ytterst positivt sätt och näst intill uppmuntrade till att under färd befinna sig på den oekonomiska delen av varvräknaren. - Gällande detta aggregat ansåg jag mig inte tillräckligt bevandrad i vare sig rymdteknik eller praktisk fysik för att ens våga mig på en fråga om vare sig ursprung eller funktion...
Turen togs med andakt och jag försökte hålla mig inom ramen för gott uppförande trots det tilltagande glädjeruset.
Efter att motorerna kuperats och delar av den skyddsbetonade framtidsklädseln tagits av kändes det som att vi båda hade gjort en reell tidsresa. - Jag till framtidens glamour och världsmästaren till dåtidens armod...

Detta är visserligen bara en parentes i sommarsagan, men historien har ett så starkt symbolvärde att den förtjänar sin plats i kabinettets arkiv.

Ett motorras har åstadkommits under sommaren. - Givetvis under ensamfärd en bra bit hemifrån sent en lördagskväll...
Annat som spökat är en svårjusterad CV och en koppling som käkat kopplingsstång, i övrigt ingen anmärkning.
Jo just det! Jag glömde skruva fast bakaxeln en gång också...

Hur som helst så önskar jag presentera en orgie i ämnesrelaterade bilder.
Varsågoda.

















6 kommentarer:

  1. Ser bra ut! Små haverier är av godo, eftersom dom sorterar agnarna från vetet.

    /Borka

    SvaraRadera
  2. Borka.
    Tack.
    Jo, visst är det som du säger. Gör man inte rätt och riktigt från början så får man förr eller senare bita i gräset...
    Välkommen förresten.

    SvaraRadera
  3. Borka, vilket fint namn!

    Lester, vilken fin berättelse, men det var ju en fin kväll också.
    Jag minnas dock att ljuset i ditt liv blev aningen ond på oss båda då du grenslade skrevraketen. Det var oklart om hon inte gillade kombinationen Hennes man/mycket motoreffekt, eller om hon bara tyckte att det var pinsamt om nån granne skulle se en Boré framförandes ett fordon med kamaxeln monterad i cylinderhuvudet.
    Jag har förhoppningen om att få med mig en finsk vän till nästa år, vars umgänge du lär uppskatta.
    Jag lär åka Storsida då, för annars kan man ju dra åt helvete, som alla vet.
    Berätta gärna om motorhaveriet!

    SvaraRadera
  4. En afton att minnas! Nu får jag nog faen lägga på ett koll om det nya objektet skall kunna framföras för egen maskin till det Boréiska bohaget!

    SvaraRadera
  5. Hehe, tyckte jag såg blicken i ljusets ögon som tänkte" vurpar han bumsen så blir det till att sälja kåken för att finansiera renoveringen ".

    Drusse, nu är du ju på gång !


    SvaraRadera
  6. Erik.
    Hahaha. Din tes angående den något ansträngda blicken förefaller högst rimlig.

    SvaraRadera