fredag 27 juni 2014

Fredag igen!

Så ja.
Äntligen har den stadigaste karlen i veckans menageri tillkännagivit sin ankomst. Att han skulle passera någon människa obemärkt förbi är ytterst osannolikt och som den medvetne redan vet så håller även Muhammedanerna fredagen högt. - Om än på ett något annorlunda vis och av helt andra anledningar än den hunsade och utmärglade kabinettbesökaren i gemen.

En Fredag kan och bör absolut innefatta ett besök i någon typ av tempel, men jag vill nog ändå drista mig till att påstå att Bacchus tempel är ett mycket gott alternativ till övriga då det där oftast bjuds små fabler om stort och smått - direkt ur verkligheten dessutom.
Ehuru böner om hjälp till självhjälp eller om ett långt och lyckligt liv besvaras av den store vinguden är ännu inte klargjort, men något som är minst lika säkert som amen i kyrkan är att täta besök i Bacchi lada ger en sjusärdeles stark karaktär och ett mycket livskraftigt libido!

För egen del kommer jag under aftonen att presentera ett färgsprakande lustspel med Rosita och Grappo i huvudrollerna.
Med andra ord är alltså grannlåten uppdukad!

I vanlig ordning är kabinettets manege krattad och klar i väntan på små små brottstycken ur den skamfilade och mentalt bakbundna proletärkårens ensidiga väntan på döden. 
Så, varsågoda. - Rampljuset är edert att reflektera.


7 kommentarer:

  1. Efter några glas rose i sommarvärmen blev det en avslutning med gammal whisky med utgående datum.
    Per G

    SvaraRadera
  2. Oud Beersel har leveranssvårigheter, och renat verkar lika vanligt som sabeltandade tigrar numera. Jag får hållas med kortburk av den enklare sorten, och glädjas åt att jag installerat en bide'dusch att svalka morgonens Lapinstjärt med.

    SvaraRadera
  3. Bidé känns oxå lite svår funnet?

    SvaraRadera
  4. Det här har inte direkt med dryckjom att göra, men är ändå besläktat.

    Vad är det för fel på dagens bilindustri?
    Jag har i min ägo en "modern bil". Den har massor av finesser och funktioner som jag inte visste att jag behövde. Men den saknar det viktigaste av allt. En cigarettändare.
    Uttag för detta finns, men istället för tändare sitter det en plastplutt i hålet. Enkelt, det är bara att svänga förbi Bilbuttericks och handla en tändarjäkel, eller hur? Näe. Något sådant fanns inte på hyllorna. Däremot plastbestick och hundkoppel.
    Det visade sig dock att hantverkare fortfarande röker som borstbindare, så japanska pickupper levereras än i nådens år med sagd tändare. Jag bytte till mig en sprillans ny Toyota Hilux-tändare mot en plastplutt. Glädje!
    Men ... nej. Funktionen som håller kvar tändaren i intryckt läge tills den är glödande röd finns inte! Och håller jag in tändaren med tummen blir den ändå aldrig varm!
    VAFAN!?

    I lördags skulle jag åka till Kjula och jobba. Då tog jag min gårdsskottkärra, S-10-pickisen från 1998. Mest för att den stod närmast, och för att den skulle må bra av att komma utanför kommunen ibland.
    Den har varken bluetooth eller kan parkera själv. Men den har en fullt fungerande tändare, som gladde mig genom att tända till-jobbet-cigarren och hem-från-jobbet-cigarren.

    Upprörd är bara förnamnet. Köper man en bil för nästan 300 brakare ska det väl FÖR FAAN ingå en tändare?

    SvaraRadera
  5. Gunnar.
    Som vanligt en väl utvecklad retorik.
    Jag kan inte annat än att hålla med, som tur är så har jag oftast en vanlig tändare till hands eftersom jag hatar biltändarna då dom tenderar att stjäla hälften av det man ska tända...

    SvaraRadera
  6. Återanvänder förra veckans spalt. Har dragit av mig den örn och indianprydda skruden efter en kortare promenad i Västerås. Satte mig på uteplatsen och lät mig serveras en Mariestad av katten. Nu funderar jag på att prova en flädersmaksatt Ale från Södra Maltfabriken som kära hustrun placerat i kylen innan hon begav sig på helgäventyr med några dambekanta. På. Televisionen har man att välja mellan lögner och tomma löften uttalade på en ö österut eller 22-mannateater ackompanjerat av dårarnas kakofoni. Jag får starta radiomottagaren och låta P2 fylla rummet genom mina Sonabhögtalare istället.

    SvaraRadera
  7. Sonab... Är det bara en myt att det var kåkfarare som snickrade lådorna?

    För övrigt har det varit fredag ytterligare en gång här i Norrhyttan, men det kanske var en lokal företeelse. Hur ofta är det fredag i Örsundsbro-trakten?

    SvaraRadera