torsdag 26 juni 2014

Mjukstart.

Efter en lång frånvaro från målande berättelser om den hederlige arbetaren och dennes vedermödor, berättelser som allt som oftast presenteras mellan skål och vägg i kabinettets dunkla inre, är jag återigen närvarande.
Min konvalescens har inte på något sätt stärkt mig eller förbättrat mig men detta till trots, så känner jag mig yster och redo att eventuellt nedteckna en och annan epistel framgent.

Jaja, först lite egocentri.
Min Harley - "The Hootenenny Swinger" har blivit färdig och är nu under rigorösa tester på väg. Hittills har det uppdagats att distanser i bakhjulet varit för korta, att det inte går att bromsa ordentligt samt att gamla farbröders kroppar inte är helt kompatibla med en såpass ungdomlig och rebellisk apparat som The Swinger.

Till att kröna detta inlägg har jag valt att presentera en bild av den motorcykel jag hoppas kommer att bli min trotjänare.

Varsågoda och varmt välkomna tillbaks.


10 kommentarer:

  1. Stellan.
    Hahaha, jag har ingen hastighetsmätare men jag tycker att det räcker gott och väl. Farträdd och gammal du vet...?

    SvaraRadera
  2. Nice vibrator... å kul att du e tillbaka!! Ok till nästa fråga...vilket blir nästa projekt??

    SvaraRadera
  3. Vad kostar den?
    (Det är väl allmogefrågan som följer direkt efter Stellans i normala sammanhang?)

    SvaraRadera
  4. Janne W.
    Jag vet inte riktigt, men ett ständigt pågående projekt är att upplysa den slumrande allmogen om att den yttrandefrihet dom så gärna skryter om, börjar naggas lite i kanten.

    Gunnar.
    Ja vafan, en gammal hoj från sjuttionio kan väl inte vara värd många spänn...? Dessutom är den ju inte ens originalutrustad.

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är tillbaka och idag är de fredag och de vart en gin och tonc på verandan....

    //Philip

    SvaraRadera
  6. Jag gillar den nya kulören, är det ett hjärta applicerat på behållaren där bensinen förvaras?

    SvaraRadera
  7. Jo, fart är faktiskt riktigt läskigt. Långsamhetens njutning överglänser för det mesta fartens tjusning.

    SvaraRadera
  8. Bläjr dunte skäjti på wyggen ? (Med teknikPata röst)

    SvaraRadera
  9. Drusse.
    Jo, färgen är fin och visst är det kärlekens symbol som pryder bensinreservoaren.

    rocket.
    Skärmens längd skall enligt planen skydda mig från naturens illvilliga dolkstötar.

    SvaraRadera