fredag 11 april 2014

Boxarfredag.

Diciplinen gällande rapporterna ur min egen gallimattiasversion av verkligheten har på senaste tiden varit under all kritik. Jag är naturligtvis medveten om att vad som skulle kunna kallas ett svek snart är ett faktum och jag kommer att göra mitt yttersta för att bromsa denna skenande utveckling.

Iallafall!
Aftonen spenderas i sällskap av Jan Sparring och en bildlig amerikakoffert full av andliga sånger och vad som i den oborstade folkmunnen brukar kallas för läsarsånger.
Tillställningen som Jan ackompanjerar är inget mindre än en växellådsmontering och allt därtill hörande. - Mysigt är bara förnamnet.

Eftersom epistlarna på kabinettets anslagsyta blir färre och färre antar jag att intresset för kvasinazistiska raggaraspiranters liv och leverne svalnat en del sedan den tidigare "nazistskandalen" - Min förståelse för detta är fullständig, men som den vakne vet så ligger de lagda korten kvar och nästa giv får vänta till efterlivet. Detta är heller inget som besvärar kabinettets presidium mer än måttligt, vad som däremot växt till något som närmast kan liknas vid en fullt utblommad ändtarmspolyp under en cykelsemester, är saknaden av den svältande allmogens redovisningar av hur den sociala misären upplevs i den skrattspegel som Bacchus placerat ut i LO-kollektivets vägglusangripna manskapsbaracker.

Uppriktigt men med en ton av frikyrkligt lismande. - Varsågoda.



23 kommentarer:

  1. Måste erkänna, ja dricker kortburk...
    Förlåt mina synder fader!

    ///Philip

    SvaraRadera
  2. Rödtjut och egentillverkade oxrullader fyller min buk.
    T, Larsson

    SvaraRadera
  3. Oud Beersel, som vanligt.
    Motorcykeln ser helt trasig ut!

    SvaraRadera
  4. Som vanligt så kommer mina kommentarer sporadiskt... Men bättre då och då än inte alls! Ikväll blev det öl till mat i form av Ipa från Oppigårds för sedan runda av med rom i ren form... förföriskt gott!

    SvaraRadera
  5. Oud Beersel, din gamle gottstältare! Nu förstår jag varför rodden måste avyttras och fiskhandlarpluskan fyllas med prassel... ; )

    SvaraRadera
  6. Philip.
    Nu blir jag lite spak...
    Jag antar att du har medicinska skäl att konsumera malt? - Som självmedicinering mot stenkista fyller ju det mältade kornet en god funktion. :)
    Jag kom faktiskt att tänka på dig tidigare under kvällen när jag iordningställde en Renat och Grappo.

    T. Larsson.
    Rödvin och egentillverkade oxrullader låter jävlar inte som vilken torparlunch som helst måste jag säga! - Vansinnigt galant!
    Välkommen förresten! Sitt ned för all del.

    Stellan.
    Åh...Jag gick ju på dina fairy tales angående det spontanjästa starkölets förträfflighet en gång.
    Sanna mina ord när jag säger att det var en upplevelse som än i denna dag, nu och då håller mig vaken om nätterna och jag tvingas vaka av och an i mitt herresäte tills klockan tillåter mig att börja norpa ur dosettens morgonfack.
    Tvivelsutan en erfarenhet som överlag gjort mig till en betydligt sämre människa...

    Drusse.
    De oförutsägbara och lite mystiska besöken får dig att framstå som spännande och lite farlig...
    Dina besök är hur som helst mycket uppskattade.
    Att aftonens meny var högkvalitativ låter jag förstå mellan raderna.

    SvaraRadera
  7. Ja, jag han inte till glasbanken och längs in i jordkällaren fanns att hitta en låda Lappin.. Ordningen återställd nu så till kvällen vankas Rom och cola!

    //Philip

    SvaraRadera
  8. 5 kortburk verkar vara optimalt en fredag, inte ett spår av bakfylla. Fråga: Går det att montera en 5v låda av 90tals softailtyp i Electra-ramen, eller krockar den med infästningen av swingen ?
    Kram Rocket.

    SvaraRadera
  9. Philip.
    Jag andas ut och konstaterar att nöden som vanligt inte har någon lag.

    rocket.
    Jag kan ingenting om nåt men det kanske kommer förbi nån som vet, så sitt kvar ett tag vetja.

    SvaraRadera
  10. Jag förstod att det skulle bli en tung dag när jag såg en tom flaska "Old Invalid" hånle åt mig tillsammans med resten av blandat återvinningsglas från både dansk öl, vitt och rött vin och slutligen en hela whisky av ett outalbart fabrikat (Auch...nånting).

    /Gammal och invalid.

    SvaraRadera
  11. Efter en ovanligt intensiv vecka skulle jag gå på systemet för en stund sedan. Det var stängt och jag insåg att jag inte hade ställt om klockan i bilen... Klockan var i själva verket 15:50.

    /J B

    SvaraRadera
  12. Under Fredagseftermiddagen rann det över mig ett tungmod så svårt att jag icke ville utsätta min (betydligt) bättre hälft för det. Flydde till det gemensamhetsgarage i vars kollektiv jag är en liten kugge, där mekades asiatisk gräsklipparmotor och diskuterades mopedtrim (jojomensan 50cc) med moppetalibanen Bullman, alltsammans sköljdes ner med tysk fulcola. Tycker du om mig ändå?

    SvaraRadera
  13. Vad i herrans namn är tysk fulcola. Redan det amerikanska originalet är ju helt odrickbart. Är det ingen mer än jag som dricker mjölk?

    SvaraRadera
  14. Sätermannen.
    Jag har ju tydliggjort att godtemplare är minst lika välkomna som andra i mitt kabinett. Att dricka fulcola känns däremot som en desperat handling...

    Acke?
    Jag dricker massor med mjölk! Bara till mat eller nybakt kaffebröd men ändå...

    SvaraRadera
  15. Drusse, vad ska jag säga? Det är mitt livselixir, jag dra hellre en sån per helg än tio Lapin... Fast det brukar bli en sån plus tio Lapin.

    Lester, Drusse är inte farlig, men spännande. Hur vet du att anonym är Acke? Är det bara för att han är den enda i denna sfär som dricker jättkonstiga grejer? Fast Cola och övrig läskedryck är i sanning odrickbart!

    SvaraRadera
  16. Men vad ÄR tysk fulcola? Är det lika hemskt som det låter, eller är det ännu värre?

    SvaraRadera
  17. Är den övre bilden tagen i romskt tältläger?

    SvaraRadera
  18. Ha ha, Johan har nog rätt! Harley tog ju fram strutmotorn för den romska marknaden. Detta visade sig snart vara Ebberöds bank, då den valda kundkategorin hade ett sätt att sköta affärer på, som till och med chockade dom luttrade amerikanerna, som ju som alla vet har blåsning och ekonomisk fint som grundämne i skolan.
    Mången strutmotor har funnit väg ut ur butiken inpulad under en redig ziggekjol, för vidare för till husvagnen i en merca med stående framlyktor och beige metallic-lack.

    SvaraRadera
  19. Johan och Stellan.
    Jag höjer återigen ett varningens finger åt er. - Detta är inte en av era hatsajter, utan detta är en plats där allas lika värde utgör värdegrunden.
    Det ni sysslar med är typiskt för unga, arga, lågutbildade etniskt svenska män från glesbygden.
    Att använda sig av luddiga indicier och falsifikationer i syfte att svartmåla alla människor som inte är exakt som ni, är enbart ett sätt att försöka göra skillnad på människor, att skapa ett "vi och dom" i vårt samhälle.

    Att uttrycka sig kritiskt till annat än traditionellt svenska kulturyttringar och den etniskt svenska befolkningen borde vara belagt med dödsstraff, tyvärr är det inte så just nu men det kommer förhoppningsvis att styras upp efter valet då de Gröna khmererna kommer att sjösätta sin strategi för att utrota allt som minner om folkhem, välfärd och gott samhällsklimat.

    Min övertygelse gällande de Gröna khmerernas nyckelroll i en framtida lagstiftande församling bygger på det faktum att den ytterst begåvade politikereliten har lagt upp det hela på ett sätt som gör att hur den lobotomerade samlingen av hjon som kallas medborgare än röstar så kommer godhetens axelmakter att segra.

    Denna seger kommer att resultera i:
    Mer solidaritet.
    Mer öppenhet.
    Mer medmänsklighet.
    Mer spännande kultur.

    De människor som av någon anledning inte håller med om detta är ju ändå nazister bortom all räddning och har därför inget människovärde och än mindre är dom en önskvärd del av vårt goda och fina samhälle.
    Förhoppningsvis kommer höstens valseger att tillhandahålla verktyg till att, på alla plan - dvs socialt, professionellt och vid myndighetskontakter, vingklippa dessa nazister och fascister som tycks tro att man får tycka och säga vad man vill.

    SvaraRadera
  20. Stellan. Jättekonstiga grejer? Mjölk?
    Belgiskt alkoholförgiftat, skitigt vatten som dessutom verkar att ha möglat. Det är normala grejer det! Eller?
    / Acke
    PS/ Det är en låda på väg. /DS

    SvaraRadera
  21. Lester, du klarade dig. Dett var bara ett test som Ullenhag vill att man gör på alla sina vänner, för att se om dom verkligen ska få nåt julkort i år.
    Acke, mjölk är jättekonstigt, du ska se vad det krävs för maskiner utöver själva kossan! Men det är gott.

    SvaraRadera
  22. var inte sparring gift med en kvinna från stöde .o21håkan

    SvaraRadera