tisdag 26 februari 2013

Början på slutet.

Nu är ramen hemma och allvaret stundar, jag misstänker att det kommer att bli en del jobb med att få ihop hojen tills på fredag...

Angående något helt annat så vore det juste om man inte kunde klockan. - Då skulle man ju slippa den ångest som infinner sig när man upptäcker att klockan är ohälsosamt mycket.

9 kommentarer:

  1. Det vore nästan bättre att inte ha en anställning.
    Å andra sidan skulle det nog gå ganska fort att mista den om man inte kunde klockan.

    Trevligt att börja plocka ihop på riktigt.
    Nu är det bara hoppas att snön smälter till på fredag så du kan åka in till grillen med din nya mc, galet mycket brudar du kommer få!

    SvaraRadera
  2. Aha, du ska släpa upp den till Verket? Ja, då har du lite att pyssla med.

    SvaraRadera
  3. Skit i klockan Lester, kroppen säger till när det är dags att nanna kudden.
    Extrem fotsvett trots kalla fötter i kombination med nedstämdhet och yrsel= läggdags!

    Verket? Är det en sån där utställning som man gärna får komma och ställa ut på om man betalar soppan dit, hem och boende själv(så att nån annan kan tjäna en hacka på att man byggt en hoj)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro det eller ej Stellan, men de flesta inom motorhobbyn lär aldrig få betalt för att turnera.
      Tack och lov finns det många som åker på träffar och utställningar ändå, vilket vi i pöbeln är tacksamma för. Utbudet hade varit ganska magert annars.

      Hur mycket får du i pröjs för att medverka i den årliga sniptillställningen på Åland, förresten. Hoppas du hugger i bra.

      Radera
    2. Stellan.
      Visst säger kroppen till, det är intressant att du nämner nedstämdhet - varför blir man lite blå när man börjar ta slut?

      Ang Hyttan så vet jag inte om vem som helst får ställa ut, jag vet dock att det skulle vara trist om alla utställare skulle ha betalt eftersom arrangören då skulle nödgas ta ut ett biljettpris som enbart skulle tilltala prinsen av Brunei. Summan blir att ingen går på utställningar, med följden att det heller inte arrangeras några i fortsättningen.
      Det är dessutom en viss skillnad på en utställning för vanliga raggare och saker som te.x Vm eller liknande.
      Att jag tar dit mitt skit beror på att jag anser att utställningarna bygger på att folk som delar intresset släpar dit sina prylar, och då måste jag ju åtminstone försöka leva som jag lär...
      Jag har naturligtvis full förståelse för att en och annan människa har försökt använda dina byggen för egna syften.


      Gunnar.
      Du har som vanligt en poäng.

      Radera
    3. Jag fyller på med lite mer funderingar i ämnet.

      Hur många utställningar går med stora överskott i Sverige? Kjelle Power har blivit ohemult rik på svartpengar från sina events. Påskmässan på Elmia går drägligt. Hur det ser ut på hojsidan vet jag inte, men utan insikt i ekonomin runt utställningen i Avesta vågar jag nog påstå att arrangören inte drar till Barbados med fickorna fulla med dollar. Att arrangera en utställning är förenat med mer kostnader och tidsåtgång än man tror, och publiktillströmningen i Avesta får knappast vändkorsen i entrén att glöda.

      Det bästa vore kanske att alla små lokala utställningar i bonnhålorna la ner, och att ett fåtal professionella aktörer arrangerade ett fåtal professionella tillställningar med hög entré och rundhänta ersättningar. Vill folk se hojar får de finna sig i att åka till Stockholm, Mainz eller Daytona.
      Det är fanimej ingen mänsklig rättighet att få gå på gemytliga småträffar med något hundratal i publiken.

      En gång i tiden roade jag mig med att skämma ut mig i en accelerationssport. Inte nog med att vi fick pröjsa resor och uppehälle själv, vi fick betala startavgift. Det hade vi inga problem med. Men det fanns ett antal som trodde sig veta att arrangörsklubbar som SHRA Lindesberg och SSRO blev rika som troll och krävde att arrangören skulle betala dem för att komma med sina Super Gas-bilar.
      Det hände förstås aldrig, och kommer aldrig att hända. Lösningen här är förstås att lägga ner alla gräsrotsklasser och bara köra uppvisningar med Top Fuel och kanske någon Pro Mod-bil som gör en börnis och en 60-fotare.
      Stellan har väl själv suttit i styrelsen för SSRO en gång i tiden? Hur såg klubbens ekonomi ut? Fick ni rejäla bonusar ur den aldrig sinande klubbkassan, som ni lurat av deltagarna? Jag kan inte minnas något sådant från min tid i klubben.

      Radera
  4. Instämmer med Stellan...
    Skit i klockan Lester. Det viktigaste just nu är att du publicerar foton på daglig/nattlig basis som tydligt påvisar framdriften i monteringsarbetet.
    Håll oss inte på sträckbänken helt ovetande om det faktum att du faktiskt monterar en och annan detalj. För du ligger väl inte på sofflocket likt Kronblom och smuttar på konjak och stirrar med kärleksfull blick på din bättre begagnade Prismaster du fått i present?

    Johannes Åverling

    SvaraRadera
  5. Åh! Jag har också fått en NOS Prismaster! Med bruksanvisning och plastfodrat i synnerligen uselt fejkläder.

    Gunnar, nu rör vi ihop det lite tycker jag.
    Först vill jag klargöra att jag aldrig fört mig med divalater när det gäller utställningar. Jag har tagit betalt för resan och boendet, och i vissa fall även utebliven inkomst(tex, Elmia då det går åt en del arbetsdagar). En del har dock erbjudit mer än så, utan att jag bett om det, men det är ju utomlands.
    Det anser inte jag handla om att ta betalt, det är fanimej folkvett!
    Varför ska jag lägga massor av tid och pengar på att skapa något som jag sedan ska lägga mer tid och pengar på att visa upp?
    Jag har tackat nej till mängder av utställningar som inte ställt upp på dessa högst rimliga krav, för att jag helt enkelt anser det vara slöseri med pengar att fara land och rike kring för att ställa min hoj i en lokal.
    Trist att det alltid är så tungt med ekonomin för alla stackare som arrangerar utställningar, helt utan tanke på egen vinning, utan bara för att glädja andra.
    Jag får inte betalt för att åka snipa på Åland, varför skulle jag få det? Jämförelsen haltar betänkligt.
    Jag har aldrig haft problem med att betala startavgifter inom motorsport heller, om nån tillhandahåller en bana i skick så är det självklart att man ska betala för att nyttja den. Så jag anser med andra ord att även denna jämförelse haltar betänkligt.
    Men jag är ju omöjlig att resonera med emellanåt, så vi kanske får låta det bero, helt enkelt.

    Lester, jag tycker att du ska vara stolt över att ha blivit tillfrågad, oavsett restan av min åsikter i ämnet.

    SvaraRadera